In the aftermath of the Second World War, Josef Mengele, the Nazi doctor at Auschwitz, escapes to South America to rebuild his life in hiding. Through the eyes of his son who finds him again, Mengele is confronted with a past he can no longer ignore. From Buenos Aires to Paraguay via Brazil, the man who became known as « The Angel of Death » will organize his methodical disappearance to avoid any form of trial.