In the midst of a health crisis, all the theaters are closed and business is at a standstill. Alphonse, a 60-year-old actor, is struggling to meet the French income contribution requirements that will enable him to receive a retirement pension. One evening, as he begins his new job as a night watchman in a deserted theater, a stranger telephones to tell him that he's dead.