At the Lobis, both a neighborhood movie theater and a popular bar with few patrons, the weekday evening screenings are entering their final days. Claude, well into his fifties, puts all his goodwill into keeping the place alive and preventing it from gradually disappearing from the already morose urban landscape. For in this small French town of less than twenty thousand inhabitants, the cinema is one of the only places still open after ten o'clock in the evening.