Paris. 1955. A stream of women come to visit their gynecologist. Some are pregnant without desiring it, others don't want to have any more children. They don't know their own bodies very well, but do they really own them? In a few sentences, a few moments of silence, we understand the fate of women before the arrival of female contraception and the legalization of abortion.