In a sad imaginary suburb, Jean-Jacques, a young, high-strung introvert is oppressed by his job, belittled by his girlfriend, and pursued by a bailiff. He's afraid he'll go insane, until he meets Jeanne and her brother Gilles, with whom he'll be able to share a dream, that of seeing the forest and leaving his nightmarish suburb.