Aboard a towed wagon in the middle of a heat wave, Spanish Republican prisoners debate the possibility of organizing an escape. In this enclosure, which now serves as a forum, conceptions confront each other in order to solve the dilemma that lies before them: to envisage survival in expectation or in action.