In a near future, most of the humains have a locust implanted in their brain: an electronic chip which endowers them with preprogrammed physical abilities. Nathanael, a locust mender, finds himself confronted with a dilema of conscience when the parents of a young autistic boy ask him to pirate their son's chip.