A few days before leaving on a tour, Anne, a soloist and virtuoso violinist, is told , along with the rest of the orchestra, that the programming of the works they were to play has been changed. From that moment, her instrument, though new and freshly made in the workshop of a prestigious violin maker, inexplicably loses its musical properties.