Arno Veillon and his carer take a walk in the Buttes-Chaumont park. The carer has forgotten Veillon's magazine. She settles him on a bench and asks him to wait while she fetches the magazine. Once she's gone, Arno takes off and successively meets Maeva, members of the Myaro association who look after children in Madagascar, and a writer who shares her state of mind with him. Each encounter leads Arno back to his memories, for he is no longer at all sure of his past, the people he has known, the journeys he has undertaken. In the end, the carer finds him after searching the park. She takes Arno back to his old folks' home.