Guy is a dogsitter. In the evening of a day where he has once again disappointed himself, on the edge of dropping off his last dog, he is stopped by bursts of voices. At the height of an argument, the dog's owners declare a minute of silence to solemnly consecrate their separation. Frozen, in spite of himself, in the kitchen of this couple, Guy's reminding the thread of his day (which is also the one of his life) and tries to read in it the sign of a destiny and a hope.