Adolescent dreamer Ibrahim lives in a housing project on the outskirts of Paris with his father, Ahmed, with whom he has a difficult relationship. Involved by his best friend Achille in an ill-fated shoplifting scam, he is busted by security and lands his father with an unexpected and sizeable debt, jeopardizing Ahmed’s career plans. Now Ibrahim is prepared to do whatever it takes to make amends and – at last – to gain his father’s respect.