Algeria, 1994. With Civil War raging for years in the north of the country, each day continues to bring its share of death and horror. Police officers S. and Lotfi, two childhood friends, travel through the desert looking for Abou Leila, a dangerous terrorist on the run. In the immensity of the Sahara, their quest seems absurd, but Lofti has only one priority: to keep S. as far from the capital as possible, knowing his friend is too fragile to face more bloodshed. But the deeper they get into the desert, the more they are confronted with their own trauma and violence.