Less than three hours before the take-off of a rescue mission to the International Space Station, a conflict breaks out between Charles Dargos, the astronaut selected for the mission, and his mother, Véronique Dargos, the very authoritarian director of French aerospace. Only Vinicius, housekeeper impervious to pressure and unofficial psychoanalyst of the base, seems capable of unraveling the family neurosis.