Just after the fall of the Berlin Wall, Lemmy Caution roams around the city aimlessly. The film is part narrative and part documentary essay picture about German history and politics. Characterized by deconstructivism and philosophical references and by briefly exposing the good, bad, and ugly periods of the country's history, this post-modern film portrays the abstract need for guidance of Germany following the fall of the Berlin Wall.