Caution is, in fact, on a series of missions. First, he must search for missing agent Henry Dickson (Akim Tamiroff); second, he must capture or kill the creator of Alphaville, Professor von Braun (Howard Vernon); lastly, he must destroy Alphaville and its dictatorial computer, Alpha 60. Alpha 60 is a sentient computer system created by von Braun which is in complete control of all of Alphaville.
At the end, as Paul Misraki's musical score reaches its crescendo, Natacha realizes that it is her understanding of herself as an individual with desires that saves her, and destroys Alpha 60. The film ends with her line, "Je vous aime" ("I love you").