Odile and Franz take their money and buy passage on a ship to South America. The movie ends with the promise of a sequel chronicling Odile and Franz' adventures in America.
Bande à part is a 1964 Nouvelle vague film directed by Jean-Luc Godard. It was released as Band of Outsiders in North America; its French title derives from the phrase faire bande à part, which means "to do something apart from the group."
The Louvre scene: In one scene, the characters attempt to break the world record for running through the Louvre. And the narration informs that their time was nine minutes and 43 seconds which broke the record set by Jimmy Johnson of San Francisco. That scene is referenced in Bernardo Bertolucci's The Dreamers (2003), in which its characters break the Louvre record.