The film stars Anna Karina, as Nana, a beautiful Parisian in her early twenties who deliberately leaves her husband and her infant son hoping to become an actress. Without money, beyond what she earns as a shopgirl, and unable to enter acting, she elects to earn better money as a prostitiute. Soon she has a pimp, Raoul, who regularises her work. After an unspecified period Raoul agrees to sell Nana to another pimp. During the exchange the pimps fall out and in a gun battle Nana is killed. Nana's short life on film is told in 12 brief episodes each preceded by a written resume. Godard introduces other idiosyncrasies to focus the viewer's attention.