Bonifacio is 27 years old and he is roaming about Venice. He is trying to decide whether to accept a job or not. In so doing, he recalls all his past life: his love story with Gabriella, his old friend Claudio, who had always regarded working as a worthwhile thing, the war, the partisans. What will he do?