Composing the film's main narrative thread are several long, uninterrupted shots of The Rolling Stones in a sound studio, recording and rerecording various parts to "Sympathy for the Devil." The dissolution of Stone Brian Jones is vividly portrayed, and the chaos of 1968 is made clear when a line referring to the killing of John F. Kennedy is heard changed to the plural after the assassination of Robert F. Kennedy in June.
Interwoven through the movie are outdoor shots of Black Panthers milling about in a junkyard littered with the rusting cars heaped upon each other. They read from revolutionary texts (including Amiri Baraka) and toss their rifles to each other, from man to man, as if in an assembly line, or readying for an impending battle.
The rest of the film contains a powerful political message in the form of a voiceover about Marxism, the need for revolution and other topics in which Godard was interested. One scene involves a camera crew following a woman about, played by Anne Wiazemsky, in an outdoor wildlife setting, dressed in a flowing white gown, and no matter what she's asked, always answers "yes" or "no". As can be seen from the chapter heading to the scene, she is supposed to be a personification of democracy, a woman named Eve Democracy.
The end of the film's soundtrack was altered to include a full take of the song in its final form. This angered Godard and caused a dust-up between him and the producer responsible.