Soft and Hard brings to light questions regarding images and language, in film and television, but does not necessarily set out to answer the questions. Soft and Hard is one of many video projects Godard experimented with during this time of his career. There are several key scenes during Soft and Hard that directly correlate with the questions being asked about TV compared to film. The video starts with the words Soft and Hard appearing in text on the screen. Godard and Miéville then use voiceover of them speaking while random images appear on the screen. A slow motion shot of Godard swinging a tennis racquet follows.