The tragic death of Valentin Feldman, a young philosopher shot by the Germans and the militia in 1942. At the time of being killed, he said to his executioners : "You fools,it is for you that I die". Forty years later, the son of the German officer, responsible for the execution, and the son of the French, a mute violinist, meet.