A little town in the north of France, 1941. Blanche has three children. She worries about her husband Victor, who often goes out at night. Actually, Victor belongs to the Resistance. Soon, Blanche will be a resistant too. In the network, there is also Germinal, the hairdresser. His daughter Marie knows everything and asks to be part of it... Chronicle of the occupation and of the resistance through the eyes of the women.