Based on Erskine Caldwell's novel, Le Batard stars Gérard Klein as Patrice, a Parisian automobile mechanic who travels to Marseille to identify the body of his loose-living and long-lost mother, who has been found murdered. After proceeding to kill off her barroom boss, he meanders around the south of France looking for sexual relationships. He comes across a teenage musician and is attracted enough to her obvious appeal to establish a more permanent liaison, taking her with him to Paris to set up housekeeping -- for she is pregnant. Soon she is driven to the limits of depression and boredom caring for their home and a new baby, and he has reached his limits of confinement and responsibility -- so he takes off again.