This is a quiet drama about the struggles of a former drug addict and dealer, Bruno Calgagni (Patrick Dewaere), as he is released from prison in the U.S. and arrives back home in France. His unhappy father blames this disgraceful prison stint for the death of Bruno's mother. No one wants to hire an ex-con, and a romantic liaison with another, very delicately balanced former addict only adds to the burden Bruno is carrying. Mauvais Fils skillfully limns Bruno's daily fight to keep his head above water.