The movie revolves around a never-reached-his-potential piano player, Remy and his struggles with, first, his failing marriage...then his wife's untimely demise and finally the infatuation that his 14-year old step daughter has developed for him. Patrick Dewaere's character, Remy can never catch a break. He struggles for cash and his lack of motivation dogs him constantly. His role as stepfather to a budding woman is just another obstacle he faces in his downtrodden path. Ariel Besse plays a 14-year old woman-child. Maurice Ronet is a man about town but has also lost focus.