13 years old Vic is new in her high school; soon she makes friends with Penelope. Together they check out the guys in quest for a great love. But Vic's parents are their handicap, since they won't allow her to attend the "boum", a big party. But with some help of grandma Poupette it works out anyways and Vic falls in love with Matthieu. At the same time her parent's marriage is on the edge when her father's ex-girlfriend demands a last night together.