Two years after the first "Boum", Vic - now 15 and a half years old - has a very calm love life, actually no boyfriend at all. Her parents are happily together again, Grandma Poupette thinks about finally marring her long-term boyfriend. But then Vic meets Philippe and is overcome by his charm. She's in heaven again and considers going all the way this time - a step, that her girlfriend Penelope already has taken.