Three months before her final examinations, the ambitious teachership student Valentine concentrates herself completely on learning. When Jazz musician Edouard wooes her, she agrees on a date though - planning for one night of pleasure only. But when she comes to know him better, she realizes that he isn't as shallow as she thought... so lust turns to love. But between her examination preparations and a tournee with a jazz band almost no time is left to be spent together.