Lucas (Jacques Dutronc), a computer genius facing an unnamed terminal illness that causes him to lose his memory, meets Blanche (Sophie Marceau), a young woman who seems unable to break free of her vicious environment. The two plunge into a brief but intense affair, understanding that their days together are numbered.