Mercedes, a Parisian actress, is attempting to break up with the obsessive Arab Johnny, who stalks her until she meets handsome newspaper writer Pierre on the subway and goes with him for an afternoon fling. Before the sweat even dries, she finds herself hopelessly in love with him. Pierre is flattered and encourages her desperate devotion, but soon after their affair begins, he is called off on a business trip leaving the suddenly distraught Mercedes alone with her demons. Though preparing for a new play, she is unable to concentrate and barely able to function without Pierre. She quits the production, locks herself in Pierre's apartment and quietly begins falling apart until he returns.