Amid August heat in Lisbon, French author Paul (Francis Frappat) meets various people from his past who surface from his memories into reality. Poet Pierre (Andre Marcon) takes him to a restaurant, and Paul's father (Alexandre Zloto) wants to know how he died. When Paul visits a private club, the headwaiter (Jose Manuel Mendes) bets a bottle of 1952 wine on a billiard shot. Both novel and film serve as tributes to Portuguese writer Fernando Pessoa, who appears here as a character.