Antoine, at the end his thirties, married, father of two girls, professor, decided to stop working a moment. And this whirlwind which stops leaves place for dizziness, a silence, some questions. He roams between idleness, lack of motivation and melancholy. And the gap with the others and especially Marie, his very active wife, becomes a little bigger every day.