Julie's husband Patrice, a major composer, dies in a car accident along with their daughter Anna. Julie begins a new life, anonymous and independent, deliberately rejecting everything she once had in abundance. A music critic suspects Julie of being the true composer of her husband's music, which Julie denies perhaps a bit too strenuously. Olivier, Patrice's young assistant, has long been in love with Julie. In order to help her break out of her isolation, he decides to complete the Concerto for Europe which Patrice was still composing at the time of his death. Step by step, we watch Julie try to avoid the traps placed in the path of her freedom...