When his mother dies, Martin, 12, leaves France for Africa to live with his father whom he doesn't know. The latter, head of a game reserve, welcomes him coldly. He seems more concerned by the unexplained absence of elephants from the reserve than by his son's arrival. With Fofana and Victor, his new friends, Martin discovers African life and partakes in a great adventure that leads him to a reconciliation with his father.