Three men with a penchant for gambling on the horses soon find themselves in trouble because of their addiction. Pierre (Michel Piccoli) is the math whiz who uses his talent for picking the winners. Charles (Michel Galabru) is the wealthy scrap-iron magnate who has embarrassing evidence on many prominent political figures. Loic (Jacques Dutronc) is the aspiring politico who seeks to further his career by any means possible. Charles approaches Loic and asks his political party for a loan in hopes of fixing an upcoming race. When all three men come up big winners, an official investigation is launched. Pierre and Charles find themselves in trouble, with Loic gaining access to Charles' coveted list of evidence on his political rivals.