Madame Vieuzac has just passed away in her house in Southwestern France, far from the hue and cry of Paris in May, 1968. Her son, Milou, who has always lived with his mother, summons the rest of the family for the funeral. Children and grand-children of the dear departed are delighted or displeased to find themselves together again. But the "events" happening in Paris catch up with them : the grave - diggers are on strike and the funeral cannot be held.