The real subject of the film is not, of course, the quest of Julie and Leopold (both are one hundred years old) to obtain their shool diplomas. Rather, it is a journey through the looking-glass, an Odyssey.Two journeys, in fact, are superimposed. One of them hopes, dreams maybe, of Pondichery... and the other, of a symbolic journey - but fundamentally more tangible - into childhood.