Raphaël commited suicide. "I am 70 years old... fed up with life...", nevertheless, after a while in the Beyond, he must admit : the Beyond does not want him and there he is, lying on his bed, watched over like a dead man, except he is well alive. In which world does he live ? He meant to leave and reach the Beyond, instead of which, his past will pull him by his feet and carry him to live a strange trip. And now he finds himself back on a mob, his old mob in fact with his son Pierre, that he hadn't seen for 30 years, sitting on the rack, on the borders of dream and reality, finding his way from present to past and vice versa, carried away against his will to encounter his past existence.