Two Swiss girls around twenty, one a history student and the other a store clerk, meet while hitch-hiking. Out of a whim and with nothing better to do, they decide to go on hitch-hiking together around Switzerland as long as they feel like it. After a couple of days, their money is spent in restaurants and cheap hotels, so they continue their tour by sleeping in cattle sheds and asking for money and accommodation from people. An unexpected discovery, a gun found in a car's glove compartment, gradually turns their methods somewhat more dramatic.