Vittorio Gassman plays a flint-hearted industrialist who thinks as little of destroying his business partner as he does of cheating on his wife. Gassman's son is an apparently weak-willed lad, who may or may not have become involved in the "Red Brigade". When Gassman learns that his son has been appointed to execute someone known only as "P", he assumes the victim is his ex-partner.