Antonio (Renato Pozzetto) is an average aspiring thespian from a remote area of Italy who heads to Rome and the film studios to seek both fame and fortune. Instead, he ends up bilked by an unscrupulous agent, exploited by gorgeous actress Cinzia (Edwige Fenech), and regularly hit on by a gay acting coach. Antonio does get some bit parts in several films but that does not necessarily guarantee his future. His misfortunes carry commonly held stereotypes to the limit, and they are just the beginning.