An up-and-coming young Swiss engineer briefly finds love with a waitress from Italy. However, he is married and is running for an elective post in his region of the country. When his feeling of coziness with the relationship exceeds his discretion, he allows word of it to get out, and that loses him the election. In addition, the waitress feels that he has been having a relationship with a woman in his imagination rather than with her and decides to end the affair.