Another noticeable aspect of the film is its liberal use of puns. For instance, the title of the film, Céline et Julie vont en bateau, has other meanings from that of taking a boat ride: "aller en bateau" also means "to get caught up in a story that someone is telling you", or, in English, getting taken up in a "shaggy dog story".