Documentary-like social and family analysis, based on the lives of eight people who were together in 1968, and found themselves connected with Jonas, a child of that turning-point year for so many, and who will be 25 y-o in the far distant year 2000... They called themselves "the minor prophets", and the way they "predict" the future is by their daily, common lives.