On a summer day of 1846, George Sand hosts a large party at her country house in Nohant. Among the celebrities present are the painter Eugene Delacroix, the opera singer Pauline Viardot, and Viardot's lover, the Russian writer Ivan Turgenev. As Sand's longtime affair with composer Frederick Chopin is close to an end, Sand's daughter Solange tries to use the situation to win the heart of the ailing musical genius.