Israel, 1967. Sacha and Laura have been living in a kibbutz near the Syrian border for two years. They are visited by Simon, Michel and Paul, three friends from Paris who have come to celebrate Laura's twentieth birthday. Simon is obsessed by the death of the girl he loved and during the birthday evening, attempts to find someone to blame amongst his friends. Laura alone knows that the young girl died of a broken heart. She also loved Sacha. War is declared in Israel.