Clélia, a young and talented photographer, is hired by a Canadian scandal-sheet press baron, Lucien Macroi, with a view to gilding his group image. A man of power, he is surrounded by a veritable entourage made up for the most part of people of dubious intention. In opposition to this dissolute milieu, Clève, a 35-year-old editor, honest and concerned for a certain literary quality, falls head over heels in love with Clélia. Under this spell of Clèves chaming awkwardness, Clélia agrees to marry him. However, her work leads her to meet Nemo, a young man on the fringes, a photographer who specializes in hard-hitting reportage. Sharing this love of the image, of the stolen instant, their complicity blossoms into a passionate bonding love affair, yet lived out only through photography.