The clash in this Philippe De Broca comedy between a bored middle-class stiff and a much more exciting, lawless female offers no new insights into the genre. Hubert Durieux (Claude Brassuer) works in a staid bank job and has to put up with demands from his ex-wife and a daughter who may not have made the right choice in a husband. Other females plague him, but the one who turns him around is a gypsy (Valerie Kaprisky) who first gets his attention by stealing his car. Once she has captured his manly interest, she tricks and cons him into a daring adventure that shatters the moralistic four walls he has built around himself. Some of the Romany (gypsy) population may not be too happy with this stereotypical portrayal, no matter how charming the thief.