After the execution of Louis Mandrin, a famous outlaw and popular hero of the mid-18th century, his companions set out in a new smuggling campaign throughout the French provinces. Protected by their weapons, the smugglers organize makeshift markets at the edges of villages, where they sell tobacco, fabrics, and precious items. They compose songs in Mandrin's honor, and print and distribute them among the country's peasants.