Julien Segal is a cop. Tall, thin, and good looking, the thirty-year old holds the rank of inspector in the commissary of the South district, the "SRPJ" special operations unit. He entered the force for idealistic reasons, but years of experience offered him nothing but conflict with the hierarchy, boredom of routine, and distaste for the paperwork.
Weary of his job, Julien no longer remembers why he became a policeman. He lets himself go, hangs out, drinks, does as little as possible, shows no ambition ; with the result that he is shuttled from one department to the next, visibly detached from all. This irritates his colleagues as well as his boss...